Arbetskläder - E-handel - Gear Shift

Ta kontroll över era inköp av arbetskläder

I er digitala plattform finns alla möjligheter för er för att ta kontroll över era inköp av arbetskläder, skor och skydd. Nedan listar vi några av funktionerna vi erbjuder i vår e-commercelösning.

Budget per anställd

Genom att sätta en personlig budget per anställd kan ni med säkerhet hålla satt budget och på samma gång göra er anställda medvetna om den faktiska kostnaden för arbetskläder och personligt skydd. Man kan i den personliga budgeten välja kategorier av produkter som inte ska påverka den personliga budgeten t.ex. skyddsskor, hjälmar, handskar, knäskydd etc.

Skräddarsytt sortiment

I shoppen kan de anställda bara komma åt det sortiment som ni har bestämt vilket betyder att ni vet att de kommer att hålla samma profil samtidigt som ni vet att produkter håller den kvalitet och certifiering som er bransch kräver.

Profilerade produkter

Alla produkter i shoppen är skalenligt fotade från fyra håll så att man kan applicera er logotyp och vet exakt hur den ser ut på plagget i den färg och storlek som ni valt. Ni kan se var logon ska sitta och den appliceras automatiskt när ni lägger order och behöver inte anges någonstans. Samma bild på produkten med er logo på som ni godkänner är samma som vår tryckavdelning trycker efter så att det inte kan bli några fel.

Attestering av order

Ni kan även välja att låta en ansvarig chef attestera alla order som kommer in. Då får ansvarig ett mail med en ordersammanfattning och vem som lagt ordern. Denne kan då välja att godkänna ordern så att den går ut i plock eller avslå den.

Statistik

Ni kan när som helst gå in och titta på de anställdas inköp. Vi sätter även ihop en excel-fil varje år där ni får en sammanställning över de senaste 12 månadernas inköp. Vårt mål är att ni varje år ska kunna få ner kostnaden per anställd och år.

Spårbarhet

Alla leveranser och order kan spåras i shoppen utan att ni behöver kopiera paketnummer och gå till en transportörs hemsida för att se status.

Personförpackning

Beställer ni åt flera personer till t.ex. en industri eller en byggarbetsplats så ordnar vi så att de kommer förpackade per person med personnamn på varje separat packade påse för enkel och smidig distribution till er medarbetare.

Personlig profil

Varje medarbetare får en personlig profil där man kan lägga upp deras storlekar, telefonnummer, hemadress mm. Eftersom produkter kan ha olika passformer och personliga preferenser kan göra att man vill ha olika storlekar på olika typer av plagg så kan man sätta olika storlekar ända ner på modellnivå. Man kan även bygga sina personliga listor med favoritprodukter.

Bättre service

Kräv service i världsklass

Vi låter Blåkläder sköta lagerhållningen av samtliga varor. I kombination med att vi dynamiskt bevakar ert utvalda sortiment så kan vi hålla 100% servciegrad. Få återförsäljare har möjlighet att hålla samma lagernivåer och erbjuda samma snabba service.

Vi kompletterar detta erbjudande genom våra rullande butiker där ni som kund inte ska behöva skicka era anställda till en butik för att hitta rätt storlek eller göra sina inköp. Vi besöker er med våra rullande butiker för att ni ska hitta rätt modeller och rätt storlekar för det arbete ni utför. Sedan sköter ni alla inköp genom er personifierade butik på er telefon/surfplatta/dator där alla storlekar samt tryck och brodyr är förifyllt.

Bättre lönsamhet

Gå inte miste om fakturerade timmar

Genom att inte ha några egna lager eller fysiska butiker så kan vi vara konkurrenskraftiga i pris på högkvalitativa produkter. Istället för att välja ett märke med sämre kvalitet så kan vi därför erbjuda marknadens bästa produkter till lägre kostnad per anställd och år.

Dessutom går ni inte miste om fakturerade timmar för att er personal åker till en butik för att göra inköp då vi kommer till er.

Bättre hållbarhet

Köp färre arbetskläder

Vår viktigaste hörnsten! Vi arbetar uteslutande med produkter av hög kvalitet ämnade att hålla så länge som möjligt, bland annat erbjuder vi livstids garanti på alla sömmar. Men förutom det lagar vi alla plagg som går sönder så att ni ska slippa köpa nya.

Vi ser dessutom till att ta till vara på alla företagsloggade produkter som inte används med syfte att de ska komma till användning igen, det kan vara från personer som slutat, praktikanter, sommarjobbare eller någon som bara råkat beställa fel storlek.