1. Vi har lastbilar med rullande showroom vilket innebär att vi kommer ut till era arbetsplatser och provar ut rätt storlekar på alla anställda vid uppstart.
2. Storlekarna dokumenteras i er företagsunika webshop och order läggs sedan digitalt så att era anställda inte ska behöva åka till butik. Produkterna levereras till deras hemadress direkt från Blåkläders lager. Det går givetvis bra att lägga order via telefonsamtal eller e-mail också.
3. Alla anställda får ett personligt saldo per år som de får disponera över själva.
4. Om något går sönder så tvättar och lagar vi plaggen, man får då en QR-kod till sin mobil, man packar sina trasiga/smutsiga kläder, visar upp QR-koden hos ett postombud som skriver ut adresslapp och skickar paketet. Sedan kommer plaggen tillbaka tvättade och lagade. Exempelvis en byxa ska kunna lagas fem ggr innan kassation.
5. Om ni har personer som slutar eller har beställt fel storlek tar vi tillbaka dessa och ser till att de kan beställas i webshoppen igen (för att minimera risk att de bara läggs någonstans och inte används eller att personer som slutat har er logo på sig på annan arbetsplats).
6. Vi tar kontakt med nyanställda innan de börjar och ser till att de har rätt kläder på sig första dagen.
7. Vi mäter aktivt så att ni sänker era kostnader per anställd och år genom att inte jobba med lågprismärken och laga så mycket som möjligt istället för att köpa nytt, vi erbjuder även livstids garanti på alla sömmar.
8. Nästan halva besparingen ligger i att de anställda inte behöver åka till butik och istället kan fakturera den tiden (eller upprätthålla effektiviteten).
9. 2-3 dagars leveranstid på tryckta plagg. 100% servicegrad tack vare att vi tillfälligt byter ut avtalsprodukter om de mot förmodan skulle vara restade.